Specialiteiten

Omgaan met tandartsangst

Onze praktijk heeft veel ervaring in het behandelen van mensen met angst voor de tandarts.

We nemen de tijd, luisteren en kijken samen met u welke stappen we kunnen zetten om een controle of behandeling te laten slagen.

Mondzorg voor kinderen

Als uw kind er erg tegenop ziet om naar de tandarts te gaan, nemen we extra de tijd om het te laten wennen. In stappen kunnen we samen veel bereiken.

Een vertrouwd team, een praatje en misschien een grapje, maken het verschil.

Mondzorg voor kinderen
Kronen zonder “happen”

Voor het maken van afdrukken voor een kroon of brug (eventueel op implantaten) kunnen we gebruik maken van onze moderne mondscanner. Dus geen volle mond met afdrukmateriaal meer, maar een volledig digitaal proces met de nieuwste techniek.

Het tandtechnisch laboratorium ontvangt van ons de gegevens van uw gebit en maakt een ontwerp voor een kroon of brug. Dit scheelt hem of haar een autorit en dat  is ook nog beter voor het milieu.

Tandvleesontsteking

Bloedend tandvlees, of terugtrekkend tandvlees, kan komen door een tandvleesontsteking.

Voor uitleg, advies en eventuele behandeling kunt u bij ons terecht. Een mondhygiënist en paro-preventie assistent zijn speciaal hiervoor opgeleid. Ze verwijderen plaque, tandsteen en maakt worteloppervlakken glad, zo nodig met behulp van verdoving.

En u krijgt advies over hoe u het schoon kunt houden.

Geen tandvleesontsteking
Een slechte adem kan meerdere oorzaken hebben.

Slechte adem

Een slechte adem kan meerdere oorzaken hebben.

Een droge mond door medicijnen, spanning en bepaalde voedingsmiddelen zijn hier een voorbeeld van.

We kunnen advies geven over hoe het te voorkomen of hoe het ongemak te verminderen.

Lees hier meer over slechte adem op de site van de Ivoren Kruis.

Slijtage van tanden en kiezen

Gebitsslijtage kan meerdere oorzaken hebben.

Sommige mensen klemmen of knarsen, anderen gebruiken veel zure drank, anderen doen aan nagelbijten…

We kunnen advies geven hoe het te voorkomen of verminderen en we beschikken over verschillende technieken om de tanden en kiezen weer op te bouwen.

Lees hier meer over slijtage in een brochure van de Ivoren Kruis.

Slijtage van tanden en kiezen voorkomen of verminderen
Kunstgebit en klikgebit

Voor het maken van een kunstgebit, kunt u bij ons terecht bij de tandprotheticus.

Uw eerste kunstgebit, een extra laagje als opvulling na het slinken van de kaak, een reparatie, het kan allemaal. Ook maken wij kunstgebitten die vastklikken op implantaten, een zogenaamd klikgebit.

Lees hier meer over kunstgebiten op de site van de Ivoren Kruis.

Nieuwe patiënt?

U bent van harte welkom!